Vnitřní řád

Zdravé zuby, krásný úsměv.

Plné znění vnitřního řádu Zubní ordinace Smile Please MDDr. Kateřiny Pokorné, který je v souladu s Předpisem č. 372/2011 Sb., tj. Zákonem o zdravotních službách a Etický kodexem vydaným Ministerstvem zdravotnictví ČR dne 25.2.1992. Pacient má všechna práva dle Předpisu č. 372/2011 Sb., tj. Zákonu o zdravotních službách.

Pravidla ordinace – návštěvní řád

Objednání

Pacient je povinen se na návštěvu objednat předem. Lhůta objednání je dána momentálním vytížením ordinace. V ojedinělých případech může udělat lékař výjimku. Pacient je povinen dostavit se na ošetření ve stanovený den a hodinu. Není možné, vzhledem k ohleduplnosti k ostatním pacientům, termín bez předchozí domluvy měnit. Objednaní pacienti jsou bráni do ordinace přednostně, pořadí pacientů určuje lékař nebo sestra. 

Pokud se pacient nemůže na domluvený termín do ordinace dostavit, je povinen to lékaři oznámit, a to nejméně 24 hodin před plánovanou návštěvou.

Ve výjimečných případech je možné i ošetření mimo pracovní dobu, které je však zpoplatněno 3 000,- Kč, slovy třemi tisíci korunami českými, za každou započatou hodinu navíc k ceně ošetření.

V případě, že se pacient předem neomluví a na termín návštěvy se nedostaví, bude v následující návštěvě napomenut. V případě opakovaného pozdního odhlášení se z termínu nebo nedostavení se na delší výkon, má ošetřující právo před objednáním pacienta na další návštěvu vybírat vratnou zálohu ve výši 1 000,-Kč, slovy jeden tisíc korun českých, za každou započatou hodinu. V případě, že se pacient na náhradní termín dostaví, bude mu záloha vrácena v plné výši, v případě opačném bez náhrady propadne.
Pokud se pacient vícekrát nedostaví na plánovanou návštěvu bez omluvy či nejeví zájem o ošetření a nedodřžuje léčebný plán, bude do roka od poslední návštěvy vyřazen z evidence. Pacient na tuto skutečnost bude upozorněn na nahlášené telefonní číslo a adresu bydliště.

Ve výjimečných případech může být ošetření klienta zrušeno nebo posunuto, a to pouze v následujících případech:

  • Lékař se musí věnovat neplánovanému akutnímu zákroku na jiném klientovi, kde by odložením takového zákroku mohl klient být poškozen na svém zdraví nebo životě.
  • Ošetření předchozího klienta se neplánovaně prodloužilo.
  • Lékař je z důvodu nemoci v pracovní neschopnosti.
  • V případě závažných technických překážek – zejména porucha technologií (RTG, IT…), přerušení dodávek vody či elektrické energie.

Dále prosíme naše pacienty, aby:

  • Přicházeli k ošetření upravení a čistí, v souladu se základními hygienickými návyky.
  • Chovali se v prostorách čekárny tiše, usadili se a vyčkali příchodu sestry.
  • Úmyslně neničili nebo neodcizovali vybavení čekárny nebo ordinace.

Ošetření akutní bolesti, úrazu

Při vzniku akutních bolestí či úrazů nabízíme našim klientům (registrovaným pacientům) nejbližší termín v rámci ordinační doby, obvykle ještě týž den, maximálně do druhého pracovního dne.
Vždy je nutné se telefonicky či osobně objednat. Abychom zamezili zbytečnému čekání a zajistili dostatek času na ošetření. 

Pokud se pacient dostaví bez předchozí domluvy, musí počítat s tím, že přednostně budou bráni pacienti objednaní.

Pacient má povinnost:

  • Prokázat svou totožnost občanským průkazem.
  • Na vyzvání předložit platný průkaz zdravotní pojišťovny.
  • Pravdivě informovat lékaře o svém zdravotním stavu, užívaných lécích a souvisejících záležitostech.
  • Pečlivě dodržovat léčebný plán, po předchozím souhlasu s ním a za podmínky, že s ním byl řádně seznámen. 
  • Dbát na hygienu dutiny ústní a udržovat ji na úrovni, která může být kontrolována indexem krvácivostí dásní (PBI). V případě, že nebude dosaženo uspokojivých výsledků, nemusí být výkon, na který byl pacient objednán, proveden.

Lékař si vyhrazuje právo možnosti odmítnout nebo ukončit léčbu, pokud:

  • Pacient nedodržuje navržený léčebný plán, se kterým souhlasil a nejeví zájem o ošetření.
  • Pacient se opakovaně dopustí neomluvené absence – bez včasné omluvy nedodrží sjednaný termín.
  • Pacient se neřídí vnitřním řádem poskytovatele či omezuje práva jiných pacientů.
  • Požadavky pacienta odporují odbornému profesnímu přesvědčení lékaře.
  • Pacient onemocněl oparem, akutním zánětem horních cest dýchacích nebo jiným závažným celkovým onemocněním znemožňujícím řádné ošetření.
  • Z dalších zákonných důvodů (provozní či kapacitní důvody).
  • Neprovádíme zastaralé non-lege artis postupy, což může být důvodem odmítnutí léčby na pojišťovnu v případě,že by to mohlo poškodit pacienta a jeho zdraví.

Záruka a Reklamace

Záruka je poskytována v rozsahu zákonné záruky podle obecně závazných právních předpisů. Záruka se tak vztahuje na vady, které se projeví jako rozpor se smlouvou o zhotovení stomatologického výrobku na zakázku po převzetí výrobku pacientem v záruční době. Vadou se rozumí takový stav výrobku, v jehož důsledku výrobek nemá dohodnuté, popisované, resp. předpokládané vlastnosti, případně vlastnosti obvyklé, nebo v jehož důsledku neodpovídá právním předpisům nebo účelu, pro který byl zhotoven.

Záruka se nevztahuje na:

  • Opotřebení výrobku způsobené jeho obvyklým užíváním. 
  • Vady způsobené konáním či opomenutím pacienta ani na vady způsobené vnějšími vlivy. 
  • Vady způsobené nesprávným nebo nevhodným způsobem užívání či údržby, změnou zdravotního stavu pacienta, změnou anatomických poměrů, pro které byl výrobek zhotoven, úrazem, násilím, působením chemických látek, které jsou v organizmu člověka cizorodé, včetně léčivých přípravků, ani působením extrémních nebo lidskému organizmu nepřirozených fyzikálních vlivů, byť by tyto vlivy byly v základu vyvolány přirozenou funkcí organizmu pacienta (např. kousání do kamínků, skla, kostí, užití zubů k otevření lahví, zkracování niti, vlasce , artistické výkony – tzv. polykání ohně, přenášení břemen v zubech apod.).
  • Dočasné práce – tj. pryskyřičné korunky a můstky.
  • Na ošetření kořenových kanálků, stomatologické výkony povahy služeb (dentální hygiena, bělení, výkony na měkkých tkáních atd.). 

 Lékař poskytuje záruku 1 rok (od momentu dokončení) na všechny hrazené definitivní výplně (na vypadnutí, nikoliv na odštípnutí výplně nebo zubu, záruka se také nevztahuje na odumření kořenového kanálku) a 2 roky na definitivní protetické práce (korunky, můstky..). Záruční doba opravy a úpravy individuálně zhotoveného stomatologického výrobku se řídí nadále občanským zákoníkem a trvá tři měsíce. 

Podmínkou poskytnutí záruky je dodržování preventivních prohlídek (dvakrát ročně) a dodržování dobré úrovně dentální hygieny. Nebude-li index krvácivosti dásní (PBI) dostačující, nemůžeme Vám garantovat trvanlivost ošetření. 

Důvody k celkovému nebo částečnému zrušení záruky mohou být: 

  • nedbalost k ústní hygieně, na níž byl pacient opakovaně upozorněn při vyšetřeních,
  • neuposlechnutí lékařského doporučení,
  • nesprávné používání protézy,
  • neléčená dysfunkce čelistního kloubu,
  • systémové choroby ovlivňující stav orálního zdraví (diabetes, epilepsie, osteoporóza, cytostatická léčba atd.),
  • zranění v oblasti hlavy a krku s možným poraněním zubů nebo čelisti.

Stížnost či reklamaci musí pacient primárně podat přímo u lékaře, který v rámci evidence stížností musí věc projednat a v zákonné lhůtě vyřídit.

Závěrečná ustanovení

Pacient je povinen dodržovat tento vnitřní řád. Stejně jako pacienti i ošetřující personál mají právo na důstojné jednání, s úctou a respektem.

Tento vnitřní řád byl sepsán v souladu s Ústavou ČR a Zákonem o zdravotních službách. Tento řád je umístěn na recepci Zubní ordinace Smile Please MDDr. Kateřiny Pokorné a na vyžádání v ordinaci.